Sončno vreme in višje temperature so ven zvabile že marsikaterega motorista. Vsekakor pa gre v tem obdobju na cesti paziti na mnoge nevarnosti:

  • mrzlo in ponekod še mokro cestišče
  • pesek od zimskega posipanja cest
  • vozniki avtomobilov, ki po zimski sezoni še niso vajeni motoristov na cestah - ti nas posledično pogosteje spregledajo
  • zaradi snega in ledu se je na vozišču pojavila kakšna nova udarna jama, ki je ne pričakujemo

Kako pa na začetek sezone kar najbolje pripravimo sebe in svoj motocikel?

Priprava nas samih

Popolnoma logično je, da tekom zime izgubimo nekaj psihične in tudi fizične kondicije za vožnjo. Zato je pomembno, da pri prvih spomladanskih vožnjah ne pretiravamo s kilometri in zahtevnostjo izbrane poti. Prav tako je priporočljivo, da se udeležimo kakšnega ogrevalnega tečaja vožnje, ali pa, da zgolj obiščemo in prevozimo lokalni poligon. Brez skrbi, sezona bo še dolga, zato ne pretiravajmo. Ne pozabimo tudi na kontrolo stanja naše opreme - precej pogosto se dogaja celo, da se nam čez zimo le ta skrči ;)

Priprava motocikla

Na začetek sezone je potrebno pripraviti tudi naš motocikel. Od posameznika je odvisno, ali servis in redno vzdrževanje opravi po koncu stare sezone, ali pred pričetkom nove. Zase lahko (ne ravno ponosno) rečem, da me je prehitela zima. Povrhu mi še prostorska stiska ne dopušča tovrstnih del opravljati v garaži in lahko le čakam na lepše dneve in se s tem spravim na dvorišče. Jemanje akumulatorja iz motocikla tudi ni v moji navadi, ga pa zato tekom zime kdaj za kakšen dan priklopim na vzdrževalec. Motor potem vžgem, preverim vso razsvetljavo, tlak v pnevmatikah, delovanje zavor, pri mirujočem motorju pa nato še nivo olja. Po hitrem vizualnem pregledu ugotovim, da ja pogonska veriga, kot tudi kompletno vozilo potrebno čiščenja. Z namensko krtačko in petrolejem se lotim verige, s tlačnim čistilcem pa celega motorja. Seveda pazim, da s curkom vode ne špricam direktno v mesta, kjer bi lahko s tem poškodovala semeringe, tesnila in druge občutljive dele. Doma smo preizkusili že kar nekaj čistil in nam tako najbolj ustreza Motul MotoWash. Našpricaš na moker motor, malce pustiš, trdovratnejšo umazanijo kje še malo podrgneš z gobico, vse skupaj spereš in to je to. Sledi še kontrola obrabljenosti in napetosti verige. Kontrolo obrabljenosti najlažje izvedemo tako, da verigo na predelu zadnjega zobnika primemo in jo poskušamo odmakniti od njega - več, kot je tega odmika, bolj je življenjska doba verige že pri koncu. Na koncu ne pozabimo še na mazanje verige z namenskim sprejem ali mastjo po njeni notranji tekalni površini.

Sveže očiščena veriga v vsem svojem sijaju

Dokler je moj GS še v garanciji, mi ni treba gledati še na spomladansko opravljanje servisa. V kolikor garancije ne bi bilo več, bi ob tej priložnosti opravila še redni servis, torej menjava motornega olja, oljnega in pa zračnega filtra.

Komentarji
* Elektronsko sporočilo ne bo objavljeno na spletni strani.